Ten artykuł jest wyświetlany w trybie archiwalnym, co może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem niektórych elementów.
Pierwsze dni trwającego tydzień Grand Prix Komeda to pokazy specjalne. W tym roku w niedzielę otwierającą festiwal zobaczyliśmy – premierowo – dokument Janusza Majewskiego „Jazz outsider”. – Pan Janusz Majewski jest w bardzo dobrej formie twórczej, a ponieważ wiele lat towarzyszy polskiemu kinu, był pierwszym reżyserem, który filmował jazz – mówi dyrektor artystyczny Grand Prix Komeda Łukasz Maciejewski.
Dokument Janusza Majewskiego to opowieść o Adamie Jędrzejowskim, perkusiście jazzowym, który grał w złotej epoce polskiego jazzu w latach 50. i 60. Po projekcji o filmie i polskim jazzie mówili reżyser dokumentu oraz szef „Jazz Forum” Paweł Brodowski i dyrektor artystyczny festiwalu Łukasz Maciejewski.
W festiwalowy poniedziałek publiczność zobaczyła trzy obrazy. Pierwszy, w reżyserii Jerzego Skolimowskiego „Ręce do góry”, i z muzyką patrona – Krzysztofa Komedy. Kolejne dwa to dokumenty. Film Kuby Mikurdy „Ucieczka na srebrny glob”, nagradzany na wielu festiwalach, opowiada o okolicznościach powstawania głośnego filmu Andrzeja Żuławskiego „Na srebrnym globie”, do którego muzykę stworzył Andrzej Korzyński. O obrazie mówił z kolei kompozytor muzyki do dokumenty Mikurdy – Stefan Wesołowski. Jak się okazało, podczas pracy nad filmem korzystał z instrumentów charakterystycznych dla czasów, w których powstawał film Żuławskiego.
Po spotkaniu z kompozytorem odbyła się polska prapremiera filmu Giuseppe Tornatore „Ennio” o kompozytorze Ennio Morricone. A jeśli już o muzyce mowa. Od środy na festiwalu będą pokazywane obrazy, biorące udział w konkursie na najlepszą muzykę w polskim filmie fabularnym.
—
Telewizja Proart oraz portal wlkp24.info są patronami medialnymi tegorocznej edycji festiwalu Grand Prix Komeda.
Skomentuj ten wpis jako pierwszy!
Dołącz do dyskusji
Dodaj swój komentarz